Adecco
“Op de kredietafdeling behandelen wij gemiddeld 1.000 klanten per persoon. Een deel daarvan automatiseren, is dus wel een must.”

Credit management heeft als belangrijke opdracht om op een structurele manier de Days Sales Outstanding (DSO) en de afschrijvingen te verlagen, bedrijfs- en kredietinformatie te verzamelen en de organisatie te wijzen op de risico’s van het zakendoen. Daarnaast dient het voortdurend oog te hebben voor verdere optimalisering van de processen. Dat betekent processen efficiënter neerzetten, automatiseren en problemen of klachten klantgericht behandelen.
Het is ook aan de credit manager om de organisatie te voorzien van inzichten en analyses over klanten, prospects en markten, die bijdragen aan de optimalisering van het werkkapitaal en de winst. In die zin zal de credit manager nauw samenwerken met onder andere de salesorganisatie.
Een klantenportefeuille mag voor een credit manager eigenlijk geen geheimen bevatten. Door het huidige economische klimaat waarin openstaande vorderingen en betalingstermijnen niet altijd gerespecteerd worden, zijn de uitdagingen voor de credit manager groot. Daarnaast wordt het vakgebied door globalisering en strikte wet- en regelgeving alsmaar complexer. Al zijn er tegenwoordig meer en meer onderdelen uit het takenpakket van de credit manager die door andere profielen in het bedrijf overgenomen worden.
Graydon kan u ondersteunen om uw doelstellingen te realiseren en de uitdagingen waar uw organisatie voor staat concreet aan te pakken. Benieuwd naar hoe we dat doen en welke oplossingen we voor u hebben? Ontdek het hier: