Conscia & Graydon

Conscia

“Ons traject met Graydon is een beetje een saai succesverhaal”

Graydon at work

Als financial administrator bij Conscia kent Niels Van Zijp als geen ander de voordelen van credit checks. Ze bieden zekerheid en geven het ICT-bedrijf meer ruimte om op veranderingen in te spelen.

Op verkenning

Met zijn administratief team vervult Niels Van Zijp een ondersteunende rol. Met de kredietrapporten die Graydon oplevert, gaat hij aan de slag om de andere Conscia-afdelingen te informeren en het verloop van (mogelijke) klantenrelaties in te schatten.

“Na een eerste oriënterend gesprek kom ik in beeld om de potentiële klanten te screenen. Ik onderzoek hun kredietwaardigheid en match die met het verantwoorde bedrag. Zo bouwen we relaties op die rendabel zijn op lange termijn.”

Ondersteuning van levensreddende diensten

“Conscia is niet zomaar een ICT-bedrijf, we doen ook aan projectservices. We bedienen klanten zoals academische ziekenhuizen en luchthavens voor wie we complexe netwerken aanleggen. Van hardware, zoals routers en switches, tot beveiliging, datacenters en cloudoplossingen. Het hoort er allemaal bij. Het is gek om te zien hoe afhankelijk een operatiekamer is van een netwerk. Als de wifi er uit ligt, wordt er gewoon niet geopereerd. Wij vervullen daarin een cruciale rol.”

Waarom Graydon?

“Conscia’s klanten bestaan voor een groot deel uit overheidsinstellingen: ziekenhuizen, scholen, financiële instellingen ... Dan zijn credit checks minder aan de orde, maar het blijft belangrijk om je klanten te kennen. Want zelfs een ziekenhuis kan tegenwoordig plots in moeilijkheden komen.”

“Credit checks minder aan de orde, maar het blijft belangrijk om je klanten te kennen.”

“Wij hebben ongeveer 180 klanten die dagelijks financieel gemonitord worden. Bij zo’n groot aantal is het des te belangrijker om tijdig signalen op te pikken als er iets mis is. En dat is exact de kracht van het Graydonpakket. Ik krijg telkens een mailtje als er iets verandert. Die meldingen kan je ook zelf finetunen. Vind je het interessant om te weten dat een van je klanten een andere bestuurder heeft? Dan kan je die info zo krijgen.”

“Graydon levert heldere rapporten waar je meteen mee aan de slag kan. Daaruit nemen we ook actief informatie over die we doorspelen aan het salesteam of gebruiken om beslissingen te nemen tijdens het wekelijkse debiteurenoverleg.”

Fijne samenwerking

“Voor mij maakt Graydon absoluut het verschil met zijn klantencontact en dat vinden wij als bedrijf ook heel belangrijk. We werken hard, maar met veel plezier en dat merken onze klanten ook. Met Schiphol hebben we bijvoorbeeld een relatie van 25 jaar. We willen onze klanten een echt familiegevoel bezorgen en staan altijd klaar om samen oplossingen te zoeken.”

“En die waarden herken ik bij Graydon. Wanneer ik moet overleggen met mijn contactpersoon, kletsen we vaak nog een halfuur verder. Stefanie staat altijd paraat. Het is een enorm fijne samenwerking.”

“Wanneer ik moet overleggen met mijn contactpersoon, kletsen we vaak nog een halfuur verder.”

Saai succesverhaal

“Ons traject met Graydon is een beetje een saai succesverhaal. We hebben nog nooit grote verliezen gehad of snel actie moeten ondernemen en dat is een goed teken. We zijn een solide onderneming. Graydon is voor ons vooral een extra verzekering. Die loopt zo goed dat extra maatregelen gewoon niet nodig zijn.”

Conscia in het kort

4 SPECIALISATIEGEBIEDEN: cybersecurity, collaboration, datacenter & cloud en networking

DE BESTE in netwerkbeheer en ICT-architectuur

FOCUS OP KLANTGERICHTHEID met lange, warme en toekomstgerichte samenwerkingen

VOORDELEN: plaatst mensen voorop in de digitalisering van organisaties

WEBSITE: https://conscia.com/nl/

Gelijkaardige publicaties