Bij ABM werken de afdelingen sales, marketing, service en finance samen aan de identificatie en benadering van specifieke (klant)accounts. Bij veel bedrijven leeft al langer de term Smarketing (samenwerking tussen sales en marketing). Voor een succesvolle ABM-strategie is niet alleen die samenwerking belangrijk, maar moeten ook de systemen die door de verschillende afdelingen worden gebruikt volledig geïntegreerd zijn.
Dit betekent dat de accountgegevens terug te vinden moeten zijn in de systemen die algemeen binnen de organisatie worden gebruikt. Meerdere afdelingen moeten de data kunnen inzien en ermee kunnen werken. Meer nog dan bij inbound marketing, is het bij ABM van belang dat iedereen binnen de organisatie op dezelfde informatie en met dezelfde boodschap reageert.
Stel: de marketingafdeling weet dat een persoon (lead) het afgelopen jaar promotie heeft gehad of dat de omzet bij een bedrijf (account) is gestegen. Dat betekent dat er mogelijkheden zijn om contact te leggen. Als de salesafdeling deze accurate en gedetailleerde contact- en/of accountinformatie niet in hun eigen systemen kan terugzien, zullen zij het account niet dezelfde prioriteit geven. En dat betekent mogelijk een gemiste kans om de relatie met dat account te versterken.