1) Kent u de inhoud van uw eigen voorwaarden?
Een absolute must voor een debiteurenbeheerder. Kennis is macht, ook in uw onderhandeling met uw klanten.
2) Kennen de verkopers de inhoud van uw voorwaarden?
Ook dit is een must om dezelfde redenen.
3) Krijgen (nieuwe) klanten de voorwaarden?
Als dit niet het geval is, is het aan te bevelen om alles in het werk te stellen om voor elkaar te krijgen dat dit gaat gebeuren.
4) Wordt de inhoud van de voorwaarden in het verkoopgesprek besproken?
Dit is onderdeel van een verkoopgesprek. Er moet minimaal aan worden gerefereerd.
5) Hebben klanten voor de voorwaarden getekend?
Als er getekend is, staat u stukken sterker als het onverhoopt tot een (juridische) procedure zou komen.
6) Wanneer zijn de voorwaarden voor het laatst geactualiseerd?
Wij raden u aan om uw voorwaarden om de 1 à 2 jaar door te lopen en eventueel aanpassingen te doen. Wordt er nog over guldens gesproken in de voorwaarden, dan weet u dat u hopeloos achter de realiteit aan hobbelt en is dit een hoog punt voor op de prioriteitenlijst.